Ontwerpen van biologieonderwijs
| Nieuws
In de examenprogramma’s havo en vwo staat wat leerlingen aan het eind van de bovenbouw moeten kunnen en kennen. Deze programma’s schrijven ook voor dat leerlingen biologische kennis moeten kunnen gebruiken in bepaalde contexten. Voor veel docenten blijkt het gebruik van contexten niet nieuw te zijn. Toch kan het af en toe geen kwaad om naar je eigen lespraktijk te kijken. Een mooi hulpmiddel bij het ontwikkelen van lessen is het boek Ontwerpen van op de concept-contextbenadering gebaseerd biologieonderwijs (Kerst Boersma, 2011). Het boek geeft in 140 pagina’s mooie praktische handvatten in een degelijk theoretisch kader. Bestel nu.
Laatste nieuws
- 13 nov. | NIBI-conferentie Ritme in de biologie - alle info op een rij
- 10 okt. | 11e NIBI-conferentie vmbo en onderbouw havo/vwo 'Taal van het leven!'
- 09 okt. | Petitie met 3793 handtekeningen wordt dinsdag aangeboden aan Tweede Kamer
- 01 okt. | Deel je foto's met het thema 'paddenstoel'!
- 03 jun. | Onrust over plannen met biologieonderwijs op middelbare scholen